The digital reincarnation of a national bestseller by KIT LEEE (now known as ANTARES)

Monday, December 31, 2007

CONTENTS


December Archive

1. WILL THE REAL MALAYSIAN PLEASE SHUT UP!
A Pseudo-Anthropological Introduction

2. ADOI! MY TISSUES SO SENSITIVE!
The Mysterious Mamak
The Heavy Metal Kutu
The Sungei Wang Jinjang
The Sentul Soul-Brother
The Singhular Warrior
The Portuguese Connection
The Mat Salleh
The Illegal Immigrant

3. HAI-YA, TYPICAL ONLY!
The Mini-Bus Hopper
The Yamaha Yahoo

November Archive


The Jaga Kereta Syndicate
The BMW Bunch
The Bushjacket Boss
The Elvis Fan Club Loyalist
The Professional Form-Filler
The Cari Makan Ethic
Gourmet's Glossary

4. KAMON-LAH, TOK MANGLISH OK?
A Condensed Glossary of Common Manglish Words & Phrases

5. THE JUNK JUNGLE
What Is Junk?
The Video Junkie
The Newspaper Junkie
The 4-Digit Junkie
The Junk Food Junkie
The Mahjong Junkie
The Power Junkie
The 4-Wheel Drive Phenomenon

October Archive

The Born-Again Entrepreneur

6. WE DON'T LIVE IN TREES, YOU KNOW
The Club Med Casanova
The Aficionado of the Arts
The Angry Young Artist
The Pub Pundit
The Undaunted Environmentalist
The Selangor Club Loudmouth
The World-Record Breaker
The Hysterical Hostellite

7. SIGN LANGUAGE

8. GET OUT OF THE WOODWORK!
The Black Marker Brigade
The Phantom Voter
The Human Rights Activist
The Quiet Emigrant

9. AFTERWORD

10. THE AUTHOR/ILLUSTRATOR

11. BACK COVER

2 comments:

Anonymous said...

Saudara dan saudari yang dikasihi,

Saya adalah Myanmar yang bekerja di Malaysia selama lebih dari 10 tahun dan saya ingin menerangkan mengenai PERSATUAN SAMNAK. SAMBODHI BUDDHIST. Oleh itu, baru-baru ini saya tinggal di Sasanarakkha Buddhist Sanctuary (SBS), Taiping, Perak. Saya sangat rapat dengan Ven. U Nandiya Maha Thero.

Sami saya Ven. U Nandiya adalah hati dan belas kasihan yang sangat baik kepada semua orang di dunia, juga saya dengar ketika dia tinggal di Kuil Buddha Kuala Lumpur, dia meminjamkan wang sumbangan kepada Presiden Kuil (Datuk Yip Kum Fook, MCA Gombak) dengan jumlah RM20 , 000.00 sahaja dan dia mengatakan bahawa wang adalah milik masyarakat Myanmar di Malaysia.

Sebaliknya, kata bhikkhu saya, juga banyak perkara berlaku semasa dia tinggal di sana kerana jawatankuasa selalu mengganggu, saya sangat sedih dengan perkara itu, mengapa jawatankuasa sangat miskin dan penjahat. Yang lain Kuil, orang datang ke Kuil untuk dihormati Buddha dan Biksu, juga memberikan paket merah kepada para bhikkhu. Mengapa Kuil ini, para bhikkhu mesti memberikan wang kepada jawatankuasa, ini adalah sebaliknya.

Sekiranya ada yang menerima atau membaca mesej ini, sila maklumkan kepada DATUK YIP KUM FOOK untuk mengembalikan jumlah itu kepada rahib saya secepat mungkin.

Tempat hubungan rahib saya:

Ven. U Nandiya
Kuil Buddha Sasana Daja
49 Bombay Street, Lidcombe NSW 2141.
Tel: (02) 9649-8124

Dengan kebaikan

KO KO NAING
Taiping, Perak, Malaysia

Translated by Ali

Anonymous said...

Great pictures and content. Thanks for sharing. If you love crystals, you can go to crystal shops near me